Connect with us

Biznes

Co w SEO piszczy? 4 najważniejsze trendy w 2020 roku

Opublikowano

dnia

Połowa roku 2020 już za nami, ale to nie oznacza, że najważniejsze trendy w SEO zeszły z afisza! Rynek marketingu internetowego wciąż się zmienia, a skuteczne uczestnictwo w nim to praca ze świeżą oraz specjalistyczną wiedzą. Co w tym roku jest najważniejsze dla optymalizacji SEO? Odpowiadamy w czterech krótkich punktach.

Content, content i jeszcze raz content

Zarówno klientom, jak i usługodawcom, zdarza się zapominać o najważniejszej części marketingu internetowego, a mianowicie na treściach. Dobrze napisanych tekstów na strony internetowe czy firmowe blogi nie zastąpi żadna płatna kampania lub linki sponsorowane. Siła witryny leży w jej zawartości, a to oznacza konieczność uzupełniania jej dostosowanym do branży i zainteresowań potencjalnego użytkownika contentem, pamiętając jednocześnie o merytoryce oraz atrakcyjności tekstu. Przeładowanie słowami kluczowymi oraz uniknie fraz długiego ogona zdecydowanie w tym nie pomaga!

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych

W tym roku Google wprowadził aktualizację dotyczącą indeksowania stron wyświetlających się na urządzeniach mobilnych, co sugeruje postawienie nacisku przez specjalistów w dziedzinie SEO na wspieranie budowy stron responsywnych i dostosowanych pod mobile. Warto pamiętać o tym, że w oczach nowego algorytmu indeksującego strony mobilne przegrywają te o oddzielnym adresie URL. W Polsce ciągle przybywa użytkowników smartfonów, co również uzasadnia strategię dostosowywania stron internetowych dla urządzeń mobilnych.

SEO kontra JavaScript

Podczas weryfikacji renderowania strony internetowej warto zwrócić uwagę na jej relację z działającym lub nie JavaScriptem. W zależności od sposobu ukrywania tekstu, witryna może się różnie indeksować w wynikach wyszukiwania. Należy zwrócić zatem uwagę na to, w jaki sposób renderuje się strona oraz jak radzi sobie z indeksowaniem w wyszukiwarce. Wypracowanie konkretnego sposobu może być zbawienne w kontekście wyświetlania witryny w Google.

Szybka droga do informacji

Google coraz bardziej stawia na wyświetlanie wyników tzw. rozszerzonych, czyli przedstawiających więcej informacji, niż link do strony i jej metadane. Do tego rodzaju wyników możemy zakwalifikować Featued Snippets, czyli zwartą odpowiedź na zapytanie wyświetlaną ponad wynikami wyszukiwania, czy karuzele z wiadomościami lub zdjęciami z portali, a także fragmenty tekstów publicystycznych. W kontekście tego, warto pamiętać o optymalizacji strony pod ściąganie informacji dla wyników zerowych (czyli wyników rozszerzonych). Może pomóc w tym dostosowanie strony pod wyszukiwanie głosowe w formie stosowania “długich ogonów” w copywritingu, a także wykorzystanie danych strukturalnych w kodach podstron.

Przez następne pół roku jeszcze wiele może nas zaskoczyć – w końcu dopiero co zaczynamy wychodzić z pandemii koronawirusa, która z pewnością odcisnęła ogromne piętno na rynku marketingu internetowego. Wydaje się jednak, iż w związku z czasowym przeniesieniem wielu aktywności do Internetu, możemy obecne trendy zauważać wyraźniej, niż kiedykolwiek. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowościach w SEO i wykorzystać niektóre z nich w swoim biznesie, skontaktuj się z profesjonalistami z branży SEO i SEM.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Continue Reading

Ostatnie wpisy

Ostatnio

Trending